disease

• We are currently upgrading MFK. thanks! -neo
200L out of 1400L is about 14% water change, possibly less as the tank is probably not full to the rim, and substratum and decorations occupy a lot of volume. So you may be changing about 10% weekly, or even less. IMHO that is way too little. I would not be comfortable changing any less than 50% weekly, ideally substantially more (50% twice a week?). You have some very nice fish and what looks like a very nice setup.
Good luck!
Agree with the above, the amount you are changing is not nearly enough to keep your tank from being an HITH disease soup.

• Like
Reactions: kno4te and Mike911
Merci pour votre message . l'eau a augmenté en france mais je ferai 50% par semaine dorénavant. J'élève plusieurs espèces de cichla depuis 5 ans mais c'est la première fois que j'ai autant de maladie. qualité de l'eau du robinet? mes uv sont allumés 24h/24, mes défenses immunitaires diminuent ? Je ne comprends pas, l'année dernière c'était les taches blanches.

sommes-nous toujours sûrs que c'est HITH ? les astros ont des marques sur les yeux seulement, rien sur la peau20230105_200551.jpg20230105_200544.jpg

MonsterFishKeepers.com